Alla inlägg den 7 september 2013

Av Afrodite Kasumi - 7 september 2013 20:54

Idag var jag tillsammans med min pappa i Köpenhamn för att möta upp farmor. Som den sociologen jag är så gjorde jag ett antal observationer.

Mina observationer gick ut på att dela människor i olika grupper.
Jag la märke till att religion och kultur spelade stor roll när man träffade den motsatta könet, trots att de hade familj. Jag la märke till att visa grupper var noga med att utmärka sig och sitt ursprung. En annan grupp visade sin lediga still och bara längtade till sina nära o kära.

Alla dessa människor trots dessa stora kulturella skillnaden visade en gemensam sak nämligen KÄRLEK ?

När man var där och såg alla dessa fantastiska människor hur dem på ett sådant fint sätt respekterade varandra så får det mig att undra ifall krig och elände tar slut snart.

Det bästa och mest oroväckande från observationen var att vi alla var beroende av varandra och tittade inte på ras, etnicitet religion, yrkeskategori eller något annat. Media visar en annan bild så fort man lämnar Kastrup, vilket innebär att vi iakttar varandra som om vi inte vore värda något. Lås in hatet och ta ut kärleken den ger dig ett långt och lyckligt liv.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards